top of page

 

קורס מיומנויות בטיפול התנהגותי-דיאליקטי (DBT) סמסטר א'

יוכר לגמול השתלמות (פרונטלי רעננה)

בהנחיית גב' קרן ניסן אילסר - פתיחה אוקטובר 2022

 

מרשה לינהאן, מייסדת הטיפול הדיאלקטי-התנהגותי (DBT), מאמינה שהמטופל\ת עושה תמיד כמיטב יכולתו\ה, בכל רגע ורגע. יחד עם זאת, עליו\ה ללמוד התנהגויות חדשות- ועל כן על הטיפול לכלול לימוד מדוקדק של מיומנויות ותרגולן בהקשרים שונים. 

 

בקורס זה, המהווה קורס המשך לקורס המקיף בDBT שלב א', נתמקד בלמידת מגוון מיומנויות שמחקרים הוכיחו את יעילותן עבור א\נשים המתמודדים\ות עם קשיים נפשיים מורכבים, ביניהם: אובדנות כרונית, הפרעת אישיות גבולית, התמכרויות, הפרעות אכילה, טראומה מורכבת ועוד.

 

כמו טיפול DBT פרטני, גם לימוד המיומנויות נשען על הדיאלקטיקה המרכזית של קבלה ושינוי. במהלך הקורס נלמד מיומנויות התומכות בתהליכי קבלה (קשיבות- המאפשרת לשהות בתוך הרגע ולפתח הבנה כיצד עובדת התודעה; ועמידות במצוקה- המאפשרת הפחתת עוצמות רגשיות בשעת משבר). נלמד כיצד להנחות תרגילי קשיבות של היכרות והשפעה על התודעה ולערוך תשאול ממוקד לאחר התרגיל ע"מ להפיק ממנו את המירב, כיצד לסייע למטופל\ת להתחבר אל "האני היודע", כיצד לתרגל קבלה רדיקלית, כיצד לשנות את הכימיה של הגוף על מנת לייצר הרגעה עצמית מהירה, כיצד להשתמש בהסחת דעת שאינה הימנעות ועוד.  כמו כן, נלמד מיומנויות התומכות בתהליכי שינוי (יעילות בינאישית- המאפשרת לפעול בצורה יעילה בבנייה ובשימור קשרים בריאים ובסיום קשרים הרסניים; וויסות רגשי- המאפשר היכרות עם רגשות ועם תהליכים קוגניטיביים הקשורים אליהם, והשפעה עליהם). נלמד כיצד לבקש\לסרב באופן שמאפשר למטופל\ת לשמור על קשרים ועל הכבוד העצמי, כיצד לאתגר מחשבות שמפריעות ליעילות בינאישית, כיצד לשמר\לסיים מערכות יחסים, מהו התפקיד האבולוציוני של רגשות וכיצד להשתמש בהם, כיצד להפחית פגיעות וסבל רגשי ועוד.

הקורס פתוח לבוגרי קורס מקיף ב-DBT בלבד!! העוסקים בפסיכותרפיה מגישות שונות בעלי תואר אקדמי במקצוע טיפולי.

לרישום ופרטים נוספים מוזמנים להתקשר לעירית, 052-2499683

לתיאור מורחב של הקורס

לטופס הרישום

מאמר 5 מיתוסים על DBT

bottom of page